Geachte heer van Klaveren,
Ik richt mij tot u, niet in een persoonlijk aan u geschreven
brief [sorry, daarvoor bent u in mijn ogen nog steeds te
dubieus], maar in een Open Brief, die u op enig moment,
op welke wijze dan ook, zal bereiken.
Want u hebt mij en met mij velen, op een uiterst merkwaardige
wijze verrast.
Of dat ”aangenaam” is, moet nog blijken, want ik
heb geen idee, hoe oprecht u bent.
En gezien uw voorgeschiedenis zal dat u waarschijnlijk niet
verbazen.
Daarom wil ik u bestoken met enkele vragen om de diepte van
de verandering in u te peilen.
U begrijpt natuurlijk, waarop ik doel:
Onlangs heb ik dus gelezen en gehoord, dat u zich bekeerd hebt tot
de Islam.
En aangezien ik het gelezen heb in, naast sensatiebladen [1], ook in
redelijk serieuze kranten en nieuwsmedia [2], moest ik er wel vanuit gaan, dat het geen flauwe grap was , maar
realiteit.
Een youtube filmpje van een fragment uit ”De Wereld Draait
Door”, waarin u zelf aan het woord was [3], bevestigde dit.
Het moest dus wel waar zijn.
Nu is een bekering tot welke religie ook, een diep emotionele,
spirituele en hoogst persoonlijke aangelegenheid, die alleen de persoon in
kwestie aangaat in relatie tot God, tot Welke Scheppende Krachten ook.
Tot Welke Levensfilosofie ook.
Wat iemand daartoe bewogen heeft, wat er in haar/zijn leven gebeurd
is, dat is persoonlijk en hoort -in de regel- niet bekritiseerd of
in twijfel getrokken te worden.
Het is een hoogst persoonlijke aangelegenheid en alleen in zoverre
relevant voor de buitenwereld als wat de bekeerde daarover zelf
kwijt wil.
Maar er zijn gevallen, waarin dit anders ligt.
Zo kent u, meneer van Klaveren, als godsdienstwetenschapper en
nu ex-christen, [4] ongetwijfeld het Bijbelverhaal over christenjager
Saulus, die met een verbijsterende snelheid, van het ene moment
op het andere het Licht zag, zijn boze oude professie als
”premiejager” vaarwel zei en werd gewonnen voor de zaak
van een Nieuw Geloof, het latere christendom, toen een
van het Jodendom afgescheiden religieuze stroming, die
de leerstellingen en idealen van Jezus, als Messias, [5]
omhelsde.
Het indringende Verhaal van de Ommekeer van Saulus,
die Paulus werd, is beschreven in het Nieuwe Testament:
Saulus [Paulus] vertelt het zelf in Handelingen, 22:
”1 Mannen broeders en vaders, hoort mijn verantwoording, die ik tegenwoordig tot u doen zal.
2 (Als zij nu hoorden, dat hij in de Hebreeuwse taal hen aansprak, hielden zij zich te meer stil. En hij zeide:)
3 Ik ben een Joods man, en te Tarsen in Cilicië geboren, opgevoed in deze stad, aan de voeten van Gamaliël onderwezen naar de bescheidenste wijze der vaderlijke wet, zijnde een ijveraar Gods, gelijkerwijs gij allen heden zijt;
4 Die dezen weg vervolgd heb tot den dood, bindende en in de gevangenissen overleverende beiden mannen en vrouwen.
5 Gelijk mij ook de hogepriester getuige is, en de gehele raad der ouderlingen; van dewelke ik ook brieven genomen hebbende tot de broeders, ben naar Damaskus gereisd, om ook degenen, die daar waren, gebonden te brengen naar Jeruzalem, opdat zij gestraft zouden worden.
6 Maar het geschiedde mij, als ik reisde, en Damaskus genaakte, omtrent den middag, dat snellijk uit den hemel een groot licht mij rondom omscheen.
7 En ik viel ter aarde, en ik hoorde een stem, tot mij zeggende: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij?
8 En ik antwoordde: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide tot mij: Ik ben Jezus, de Nazarener, Welken gij vervolgt.
9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.
10 En ik zeide: Heere! wat zal ik doen? En de Heere zeide tot mij: Sta op, en ga heen naar Damaskus; en aldaar zal met u gesproken worden, van al hetgeen u geordineerd is te doen.
11 En als ik vanwege de heerlijkheid deszelven lichts niet zag, zo werd ik bij de hand geleid van degenen, die met mij waren, en kwam te Damaskus.
12 En een zekere Ananias, een godvruchtig man naar de wet, goede getuigenis hebbende van al de Joden, die daar woonden,
13 Kwam tot mij, en bij mij staande, zeide tot mij: Saul, broeder, word weder ziende! En ter zelfder ure werd ik ziende op hem.
14 En hij zeide: De God onzer vaderen heeft u te voren verordineerd, om Zijn wil te kennen, en den Rechtvaardige te zien, en de stem uit Zijn mond te horen.
15 Want gij zult Hem getuige zijn bij alle mensen, van hetgeen gij gezien en gehoord hebt.
16 En nu, wat vertoeft gij? Sta op, en laat u dopen, en uw zonden afwassen, aanroepende den Naam des Heeren.
17 En het gebeurde mij, als ik te Jeruzalem wedergekeerd was, en in den tempel bad, dat ik in een vertrekking van zinnen was;
18 En dat ik Hem zag, en Hij tot mij zeide: Spoed u, en ga in der haast uit Jeruzalem; want zij zullen uw getuigenis van Mij niet aannemen.
19 En ik zeide: Heere, zij weten, dat ik in de gevangenis wierp, en in de synagogen geselde, die in U geloofden;
20 En toen het bloed van Stefanus, Uw getuige, vergoten werd, dat ik daar ook bij stond, en mede een welbehagen had in zijn dood, en de klederen bewaarde dergenen, die hem doodden.
21 En Hij zeide tot mij: Ga heen; want Ik zal u ver tot de heidenen afzenden.” [6]
Het Verhaal gaat nog door, maar dit volstaat.
En we weten, hoe het met Saulus is afgelopen.
Hij werd Paulus en uiteindelijk heeft hij zijn leven voor het
Nieuwe, christelijke Geloof gegeven. [7]
Uiteraard, en dat zal u hopelijk duidelijk zijn, vergelijk ik u
in geen enkel opzicht met de apostel Paulus, maar merkwaardig
genoeg zijn er toch overeenkomsten.
Paulus, een van de leiders van de vroeg christelijke Kerk, was voor
zijn Missie een christenjager, u een moslimjager en tevens
Marokkanenjager.
Ter lering en weinig vermaak ook een Youtube filmpje, waarin
u op een racistisch-hetzerige wijze van leer trekt in de Tweede Kamer. [8]
UW BEKERING
U kent mij niet en ik u niet [behalve dan van uw optreden op het politieke toneel], maar iedereen, die mij kent weet, dat ik geen half werk doe.
Dus toen ik u besloot, aan te schrijven naar aanleiding van uw wel
zeer uitzonderlijke stap, heb ik achtergrondonderzoek gedaan, wat mij
onder andere deed stuiten op drie Youtube filmpjes waar u aan het woord kwam over uw bekering.
Een fragment uit De Wereld Draait Door, waar presentator Matthijs
van Nieuwkerk terecht over uw bekering opmerkte: ”De wonderen
zijn de wereld nog niet uit” [9]
En twee delen uit het EO programma ”Dit is de Dag” bij NPO 1, waarbij
u uitgebreid aan het woord kwam. [10]
En ik moet zeggen:
U gaf een interessante toelichting op uw bekering en
u deed het heel aardig, die verdediging van de Islam, vooral
in die EO programma’s, bijvoorbeeld door hard te maken,
36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.” [20]
En maak mij maar niet wijs, dat u deze Bijbeltekst niet kent.
Een beetje Bijbelvaste christen en daarbij godsdienstwetenschapper
weet ervan.
VRAAG 1 AAN U
HOE HEBT U UW WEINIG HUMANE STELLINGNAME TEGENOVER
VLUCHTELINGEN GERIJMD MET DE HUMANE OPVATTINGEN
VAN HET CHRISTENDOM?
VRAAG 2
Ook bevatte het gedachtegoed van uw voormalige partij racistische elementen
tegen niet-westerse allochtonen in het algemeen
Ik citeer Wikipedia
””Oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen in de criminaliteit en de bijstand kost te veel. Niet-westerse immigratie erodeert westerse waarden: gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen, homo’s en hetero’s, vrijheid van meningsuiting en de scheiding van kerk en staat”
[21]
Over Marokkanen in generaliserende en discriminerende zin
”
Maar ook willekeurige passanten kunnen slachtoffer worden van Marokkaans geweld. Een te kort rokje, een verkeerde blik of het niet-meewerken aan je eigen beroving: dat alles leidt tot geweld. Zelfs onze stranden (van Zandvoort tot Scheveningen) worden geteisterd door rovend en gewelddadig Marokkaans tuig. ” [22]
Ik hoef u niet uit te leggen, dat racistische uitsluitingsstandpunten
in strijd zijn met het christendom.
Hiervoor verwijs ik onder andere naar de volgende Bijbelteksten:
Oude Testament
Genesis 1- 26-27:
”26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze. [23]
Nieuwe Testament
Johannes 3 : 16
”Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn Eniggeboren
Zoon gegeven heeft, opdat ieder, die in Hem gelooft, niet verloren gaat,
maar Eeuwig Leven heeft. [24]
Nieuwe Testament
1 Johannes : 2
”Hij is een verzoening voor onze zonden: en niet alleen voor de onze, maar
voor de zonden der gehele wereld. [25]
Los van het feit of je dit nu gelooft of niet [en u dus niet meer], uit deze
heilige teksten blijkt duidelijk, dat het gaat om ALLE mensen, zonder
onderscheid.
VRAAG 2 AAN U
HOE HEBT U UW RACISTISCHE EN DISCRIMINERENDE OPVATTINGEN
TEGENOVER MAROKKANEN EN NIET WESTERSE ALLOCHTIONEN’
KUNNEN RIJMEN MET DE OPVATTINGEN VAN HET CHRISTENDOM,
DAT RACISME EN DISCRIMINATIE VERWERPT?
VRAAG 3
UW BEKERING TOT DE ISLAM
AFSCHEID VAN RACISME?
OKAY, we laten het christendom achter ons en stappen over op waar het mij
feitelijk om te doen is, de Islam, uw nieuwe religie.
Uiteraard kent u, als nieuwe moslim bekeerling, deze Tekst
”“O mensen! Luistert goed! Voorwaar, jullie Heer is Eén en jullie vader is één. Luistert goed! Er is geen enkele voortreffelijkheid voor een Arabier op een niet-Arabier, noch (is er enige voortreffelijkheid) voor een niet-Arabier op een Arabier. Er is geen voortreffelijkheid voor iemand met een lichte huidskleur op iemand met een donkere huidskleur, noch (is er enige voortreffelijkheid) voor iemand met een donkere huidskleur op iemand met een lichte huidskleur, tenzij vanwege godvrezendheid (Taqwaa).” [26]
Dat, meneer van Klaveren, is duidelijke taal
In nog minder mis te verstane termen dan bij het christendom
het geval is, wijst de Islam, hier in de Afscheidspreek van de Profeet
Mohammed, racisme, discriminatie en vooroordelen af!
Nog niet zo lang geleden, in october 2013 wel te verstaan, werd
[1]
allerlei maatregelen tegen de Islam voorstelde zoals een Boerkaverbod en
Dat was misschien ook niet vreemd – hij had immers de studie Godsdienstwetenschappen / Religie en Levensbeschouwing aan de Vrije Universiteit gedaan. Een gestudeerd man. In die hele periode had-ie zich in de islam kunnen verdiepen, wat hij ongetwijfeld ook heeft geprobeerd, maar dat resulteerde in een thuisgevoel bij de PVV, waar hij het oogappeltje van Geert Wilders werd.
Hier zit voor mij het echte nieuwsfeit in het bericht over zijn bekering.
Het illustreert namelijk perfect dat een Kamerlid zomaar het debat kan vergiftigen, zonder zich te verdiepen in de materie. Hij zei gisteren in een interview: ‘Ik had nu pas echte kennis. Door bronnen van de bronnen te checken.’ Hij heeft een goed stel hersens, volgde wetenschappelijk onderwijs en verwierf een plek in ons parlement als volksvertegenwoordiger: desalniettemin kon hij niet tot de essentie van zijn idealen komen.
‘Bekeerlingen zijn de ergsten van allemaal,’ is een gevleugelde uitspraak als het om dit soort casussen gaat. In dit geval kan dat zomaar kloppen. Wie zich aanvankelijk zolang tegen de islam heeft verzet, en bevolkingsgroepen met succes tegen elkaar wist op te zetten, om vervolgens volledig van mening te veranderen, na bijna een decennium, verdient niets meer dan hoon en medelijden.
In elk geval kunnen we één ding met absolute zekerheid vaststellen: er mankeert van alles aan het inschattingsvermogen van Joram van Klaveren. Misschien wil hij zich over een paar jaar toch maar bij de smurfen aansluiten. Het bewijst maar weer dat een academische opleiding, in combinatie met een vlotte babbel, geen garantie is voor een lucide en stabiele geest.
Ik ben geen moslim en weet niet hoe het werkt, maar wat ik me wel afvraag, is hoe Joram van Klaveren aan die vermeende poorten van het paradijs zal worden begroet. Schenken ze hem vergeving? Ik denk eerder dat ze hem uitlachen.
BIOGRAFIE
Vroeger werd er bij ons thuis veel over politiek gepraat. Ik heb altijd al met belangstelling gekeken naar de Tweede Kamer. Daar wordt de koers van Nederland bepaald. In de loop der jaren ben ik me dan ook steeds meer voor politiek gaan interesseren. In Almere heb ik een afdeling van de JOVD opgezet en ook ben ik 3,5 jaar gemeenteraadslid geweest voor de VVD in Almere. Enkele werken van Edmund Burke en Leo Strauss hebben een rol gespeeld bij mijn politieke vorming. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar de PVV.
Meedenken
Als Kamerlid wil ik meedenken en meebeslissen over de richting van ons land. Ik wil Nederland mooier maken. Als gemeenteraadslid heb ik politieke ervaring opgedaan, maar in de Tweede Kamer is het toch anders. Het gaat meer over de grote lijnen. Desondanks moet je als Kamerlid wel weten wat er in de samenleving speelt. Je moet ook de straat op.
‘Echte plaatje’
Niet alleen op werkbezoeken, maar ook onaangekondigd langsgaan. Op een werkbezoek krijg je lang niet altijd het ‘echte’ plaatje te zien. Ik heb dat als leraar meegemaakt. Lastige leerlingen werden even weggestuurd en je krijgt niet de dagelijkse praktijk te zien. Ik vind dat je ook die moet leren kennen.
ONDERWIJS
- Religie en Levensbeschouwing (voorheen godsdienstwetenschappen), Vrije Universiteit van Amsterdam
LOOPBAAN
- (Part-time) leraar
- Gemeenteraadslid VVD, gemeente Almere 2006-2009
- Medewerker onderwijs, cultuur en wetenschap en sociale zaken, PVV-Tweede Kamerfractie
1 Mannen broeders en vaders, hoort mijn verantwoording, die ik tegenwoordig tot u doen zal.
2 (Als zij nu hoorden, dat hij in de Hebreeuwse taal hen aansprak, hielden zij zich te meer stil. En hij zeide:)
3 Ik ben een Joods man, en te Tarsen in Cilicië geboren, opgevoed in deze stad, aan de voeten van Gamaliël onderwezen naar de bescheidenste wijze der vaderlijke wet, zijnde een ijveraar Gods, gelijkerwijs gij allen heden zijt;
4 Die dezen weg vervolgd heb tot den dood, bindende en in de gevangenissen overleverende beiden mannen en vrouwen.
5 Gelijk mij ook de hogepriester getuige is, en de gehele raad der ouderlingen; van dewelke ik ook brieven genomen hebbende tot de broeders, ben naar Damaskus gereisd, om ook degenen, die daar waren, gebonden te brengen naar Jeruzalem, opdat zij gestraft zouden worden.
6 Maar het geschiedde mij, als ik reisde, en Damaskus genaakte, omtrent den middag, dat snellijk uit den hemel een groot licht mij rondom omscheen.
7 En ik viel ter aarde, en ik hoorde een stem, tot mij zeggende: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij?
8 En ik antwoordde: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide tot mij: Ik ben Jezus, de Nazarener, Welken gij vervolgt.
9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.
10 En ik zeide: Heere! wat zal ik doen? En de Heere zeide tot mij: Sta op, en ga heen naar Damaskus; en aldaar zal met u gesproken worden, van al hetgeen u geordineerd is te doen.
11 En als ik vanwege de heerlijkheid deszelven lichts niet zag, zo werd ik bij de hand geleid van degenen, die met mij waren, en kwam te Damaskus.
12 En een zekere Ananias, een godvruchtig man naar de wet, goede getuigenis hebbende van al de Joden, die daar woonden,
13 Kwam tot mij, en bij mij staande, zeide tot mij: Saul, broeder, word weder ziende! En ter zelfder ure werd ik ziende op hem.
14 En hij zeide: De God onzer vaderen heeft u te voren verordineerd, om Zijn wil te kennen, en den Rechtvaardige te zien, en de stem uit Zijn mond te horen.
15 Want gij zult Hem getuige zijn bij alle mensen, van hetgeen gij gezien en gehoord hebt.
16 En nu, wat vertoeft gij? Sta op, en laat u dopen, en uw zonden afwassen, aanroepende den Naam des Heeren.
17 En het gebeurde mij, als ik te Jeruzalem wedergekeerd was, en in den tempel bad, dat ik in een vertrekking van zinnen was;
18 En dat ik Hem zag, en Hij tot mij zeide: Spoed u, en ga in der haast uit Jeruzalem; want zij zullen uw getuigenis van Mij niet aannemen.
19 En ik zeide: Heere, zij weten, dat ik in de gevangenis wierp, en in de synagogen geselde, die in U geloofden;
20 En toen het bloed van Stefanus, Uw getuige, vergoten werd, dat ik daar ook bij stond, en mede een welbehagen had in zijn dood, en de klederen bewaarde dergenen, die hem doodden.
21 En Hij zeide tot mij: Ga heen; want Ik zal u ver tot de heidenen afzenden.
22 Zij hoorden hem nu tot dit woord toe; en zij verhieven hun stem, zeggende: Weg van de aarde met zulk een, want het is niet behoorlijk, dat hij leve.
23 En als zij riepen, en de klederen van zich smeten, en stof in de lucht wierpen;
24 Zo beval de overste, dat men hem in de legerplaats zou brengen, en zeide, dat men hem met geselen onderzoeken zou, opdat hij verstaan mocht, om wat oorzaak zij alzo over hem riepen.
25 En alzo zij hem met de riemen uitrekten, zeide Paulus tot den hoofdman over honderd, die daar stond: Is het ulieden geoorloofd een Romeinsen mens, en dien onveroordeeld, te geselen?
26 Als nu de hoofdman over honderd dat hoorde, ging hij toe, en boodschapte het den overste, zeggende: Zie, wat gij te doen hebt; want deze mens is een Romein.
27 En de overste kwam toe, en zeide tot hem: Zeg mij, zijt gij een Romein? En hij zeide: Ja.
28 En de overste antwoordde: Ik heb dit burgerrecht voor een grote som gelds verkregen. En Paulus zeide: Maar ik ben ook een burger geboren.
29 Terstond dan lieten zij van hem af, die hem zouden onderzocht hebben. En de overste werd ook bevreesd, toen hij verstond, dat hij een Romein was, en dat hij hem had gebonden.
30 En des anderen daags, willende de zekerheid weten, waarom hij van de Joden beschuldigd werd, maakte hij hem los van de banden, en beval, dat de overpriesters en hun gehele raad zouden komen; en Paulus afgebracht hebbende, stelde hij hem voor hen.”
HANDELINGEN, 22
https://www.statenvertaling.
[7]
WIKIPEDIA
PAULUS (APOSTEL) DOOD
https://nl.wikipedia.org/wiki/
ORIGINELE BRON
WIKIPEDIA
PAULUS (APOSTEL)
https://nl.wikipedia.org/wiki/
JORAM VAN KLAVEREN, DE MOSLIMJAGER
allerlei maatregelen tegen de Islam voorstelde zoals een Boerkaverbod en
allerlei maatregelen tegen de Islam voorstelde zoals een Boerkaverbod en
Dat was misschien ook niet vreemd – hij had immers de studie Godsdienstwetenschappen / Religie en Levensbeschouwing aan de Vrije Universiteit gedaan. Een gestudeerd man. In die hele periode had-ie zich in de islam kunnen verdiepen, wat hij ongetwijfeld ook heeft geprobeerd, maar dat resulteerde in een thuisgevoel bij de PVV, waar hij het oogappeltje van Geert Wilders werd.
Hier zit voor mij het echte nieuwsfeit in het bericht over zijn bekering.
Het illustreert namelijk perfect dat een Kamerlid zomaar het debat kan vergiftigen, zonder zich te verdiepen in de materie. Hij zei gisteren in een interview: ‘Ik had nu pas echte kennis. Door bronnen van de bronnen te checken.’ Hij heeft een goed stel hersens, volgde wetenschappelijk onderwijs en verwierf een plek in ons parlement als volksvertegenwoordiger: desalniettemin kon hij niet tot de essentie van zijn idealen komen.
‘Bekeerlingen zijn de ergsten van allemaal,’ is een gevleugelde uitspraak als het om dit soort casussen gaat. In dit geval kan dat zomaar kloppen. Wie zich aanvankelijk zolang tegen de islam heeft verzet, en bevolkingsgroepen met succes tegen elkaar wist op te zetten, om vervolgens volledig van mening te veranderen, na bijna een decennium, verdient niets meer dan hoon en medelijden.
In elk geval kunnen we één ding met absolute zekerheid vaststellen: er mankeert van alles aan het inschattingsvermogen van Joram van Klaveren. Misschien wil hij zich over een paar jaar toch maar bij de smurfen aansluiten. Het bewijst maar weer dat een academische opleiding, in combinatie met een vlotte babbel, geen garantie is voor een lucide en stabiele geest.
Ik ben geen moslim en weet niet hoe het werkt, maar wat ik me wel afvraag, is hoe Joram van Klaveren aan die vermeende poorten van het paradijs zal worden begroet. Schenken ze hem vergeving? Ik denk eerder dat ze hem uitlachen.
- als een donderslag bij heldere hemel (=een onverwachte gebeurtenis, die een grote schok teweeg brengt)
36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.’
HET NIEUWE TESTAMENT
MATTHEUS 35 T/M 40
SPREEKTEKST JORAM VAN KLAVEREN BIJ ”MAROKKANENDEBAT”
https://www.europa-nu.nl/id/
”Hij is een verzoening voor onze zonden: en niet alleen voor de onze, maar
voor de zonden der gehele wereld.”
1 JOHANNES 2
https://www.statenvertaling.
De metgezellen (Allah’s tevredenheid zij met hen) antwoordden: “(Jazeker), Allah’s Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem) heeft de boodschap overgebracht.”
JORAM VAN KLAVEREN, DE MOSLIMJAGER
1.17. Recht op asiel
Islam kent mensen het recht toe het land te verlaten wanneer ze er verdrukt worden. Het precedent hiervoor werd geleverd door Profeet Mohamed zelf, die Mekka verliet toen de machtigste familie van Mekka, een prijs op zijn hoofd gezet hadden omdat ze zijn sociale leer als een bedreiging ervoeren. Deze migratie van Mekka naar Medina, staat in de Islam bekend als de ‘Hijrah’. Het is bij deze Hijrah, en niet bij de geboorte of de dood van Mohamed, dat de Islamitische jaartelling begint, wat het belang ervan nog onderlijnt.
Omgekeerd, heeft de Koran het ook over het opvangen van asielzoekers.
“En als een van de veelgodendienaars bij jou bescherming zoekt, geef hem dan bescherming tot hij het woord van God hoort en laat hem daarna een plaats bereiken waar hij veilig is…” (Koran 9:6)
“Het eerste huis dat voor de mensen werd neergezet is dat in Bakka [dwz. Mekka]; gezegend is het en een leidraad voor de wereldbewoners. Erin zijn duidelijke tekenen; het is de standplaats van Abraham. Wie er binnentreedt is veilig…” (Koran 3:97)
“En toen Wij het huis maakten tot een plaats van samenkomst voor de mensen en een vrijplaats …” (Koran 2:125)
KORAN-NOTITIES
DOOR LINDA BOGAERT
RECHT OP ASIEL
http://www.cie.ugent.be/
bogaert/bogaert13.htm#1.17 ORIGINELE BRON
KORAN-NOTITIES
DOOR LINDA BOGAERT
……..
……….
38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
……
……
40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.’
HET NIEUWE TESTAMENT
MATTHEUS 35 T/M 40
Voorzitter,
Ondanks het inmiddels belachelijke tijdstip waarop we dit belangrijke debat voeren, begin ik maar.
Van de Marokkaanse jongens komt 65% in aanraking met de politie. Marokkanen zijn 22 keer vaker verdachte van vermogensdelicten met geweld en geen enkele groep gaat zo vaak opnieuw in de fout als Marokkanen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat antisemitisme en homofoob geweld welig tieren onder Marokkanen. De legitimatie voor deze ellende: de islam.
Ook wijzen wij op de buschauffeurs die tijdens hun werk worden afgetuigd, meisjes die in zwembaden worden betast, joodse burgers die worden geïntimideerd, de mishandeling van homo’s en zelfs geweld tegen gehandicapten en ouden van dagen. Maar ook willekeurige passanten kunnen slachtoffer worden van Marokkaans geweld. Een te kort rokje, een verkeerde blik of het niet-meewerken aan je eigen beroving: dat alles leidt tot geweld. Zelfs onze stranden (van Zandvoort tot Scheveningen) worden geteisterd door rovend en gewelddadig Marokkaans tuig.
Nederland heeft een Marokkanenprobleem. En dat probleem raakt uiteraard aan de islam. Onderzoek van Van Acker concludeerde al dat de moskee een zeer negatieve rol speelt in de opvoeding en dat Marokkanen daar ook leren niet om anderen te respecteren.
Dat probleem, onder andere het excessieve geweld van deze groep, kent behalve een islamitische ook een racistische component: Marokkaans geweld tegen niet-Marokkanen. Het zijn niet de Marokkaanse omaatjes die worden overvallen door het tuig. Het zijn geen Marokkaanse meisjes en vrouwen die op straat worden uitgesist, die in zwembaden worden betast en voor hoer worden uitgemaakt. Het zijn niet-Marokkanen en dan voornamelijk autochtonen. Onderzoek van de heer Ferwerda wees jaren geleden al uit dat sterke anti-Nederlandse gevoelens een oorzaak zijn van geweld door Marokkanen. Mohammed Cheppih, die inmiddels speelt voor polderimam, stelde dat negen van de tien jonge moslims Nederlanders haten. De meeste slachtoffers van loverboys zijn autochtone meisjes en de grootste dadergroep heeft een islamitische achtergrond, en is Marokkaans.
De ongebreidelde massa-immigratie en de totaal mislukte integratie als gevolg van de islam, vormen de basis voor dit probleem. De huidige aanpak om dit probleem op te lossen, heeft compleet gefaald. Het jarenlange ‘PvdA-gepamper’ van Marokkanen met belachelijke projecten als ‘boten bouwen in Rabat’, ‘op vakantie gaan met de politie’ of ‘vechtsporten voor criminele Marokkanen’ heeft er niet voor gezorgd dat de ellende is gestopt, integendeel.
Het is nu tijd voor keiharde repressie. De PVV draagt al jaren heel concrete oplossingen aan maar wordt daarbij nooit gesteund door links, de Partij van de Arbeid – als katalysator van de integratieproblemen – voorop. De PVV blijft echter pleiten voor minimumstraffen, huis- en wijkuitzettingen, het stopzetten en maximaal korten van uitkeringen van daders, standaard politie-inzet met honden, avondklokken, mobiele politieposten, groepsaansprakelijkheid en uiteraard denaturalisatie van daders om ze daarna zo snel als mogelijk het land uit te knikkeren.
Voorzitter, ik rond af. We doen een beroep op de minister om de aangedragen oplossingen over te nemen en zo deze enorme ellende eindelijk te stoppen.
Dank u wel.
De metgezellen (Allah’s tevredenheid zij met hen) antwoordden: “(Jazeker), Allah’s Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem) heeft de boodschap overgebracht.”
Geweldig, collega Joram van Klaveren neemt Pietitie in ontvangst. 2.5 mln handtekeningen: Zwarte Piet moet blijven!!
1.17. Recht op asiel
Islam kent mensen het recht toe het land te verlaten wanneer ze er verdrukt worden. Het precedent hiervoor werd geleverd door Profeet Mohamed zelf, die Mekka verliet toen de machtigste familie van Mekka, een prijs op zijn hoofd gezet hadden omdat ze zijn sociale leer als een bedreiging ervoeren. Deze migratie van Mekka naar Medina, staat in de Islam bekend als de ‘Hijrah’. Het is bij deze Hijrah, en niet bij de geboorte of de dood van Mohamed, dat de Islamitische jaartelling begint, wat het belang ervan nog onderlijnt.
Omgekeerd, heeft de Koran het ook over het opvangen van asielzoekers.
“En als een van de veelgodendienaars bij jou bescherming zoekt, geef hem dan bescherming tot hij het woord van God hoort en laat hem daarna een plaats bereiken waar hij veilig is…” (Koran 9:6)
“Het eerste huis dat voor de mensen werd neergezet is dat in Bakka [dwz. Mekka]; gezegend is het en een leidraad voor de wereldbewoners. Erin zijn duidelijke tekenen; het is de standplaats van Abraham. Wie er binnentreedt is veilig…” (Koran 3:97)
“En toen Wij het huis maakten tot een plaats van samenkomst voor de mensen en een vrijplaats …” (Koran 2:125)
KORAN-NOTITIES
DOOR LINDA BOGAERT
RECHT OP ASIEL
http://www.cie.ugent.be/
bogaert/bogaert13.htm#1.17 ORIGINELE BRON
KORAN-NOTITIES
DOOR LINDA BOGAERT
http://www.cie.ugent.be/
bogaert/bogaert13.htm [58]
‘35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.……..
……….
38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
……
……
40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.’
HET NIEUWE TESTAMENT
MATTHEUS 35 T/M 40
Voorzitter,
Ondanks het inmiddels belachelijke tijdstip waarop we dit belangrijke debat voeren, begin ik maar.
Van de Marokkaanse jongens komt 65% in aanraking met de politie. Marokkanen zijn 22 keer vaker verdachte van vermogensdelicten met geweld en geen enkele groep gaat zo vaak opnieuw in de fout als Marokkanen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat antisemitisme en homofoob geweld welig tieren onder Marokkanen. De legitimatie voor deze ellende: de islam.
Ook wijzen wij op de buschauffeurs die tijdens hun werk worden afgetuigd, meisjes die in zwembaden worden betast, joodse burgers die worden geïntimideerd, de mishandeling van homo’s en zelfs geweld tegen gehandicapten en ouden van dagen. Maar ook willekeurige passanten kunnen slachtoffer worden van Marokkaans geweld. Een te kort rokje, een verkeerde blik of het niet-meewerken aan je eigen beroving: dat alles leidt tot geweld. Zelfs onze stranden (van Zandvoort tot Scheveningen) worden geteisterd door rovend en gewelddadig Marokkaans tuig.
Nederland heeft een Marokkanenprobleem. En dat probleem raakt uiteraard aan de islam. Onderzoek van Van Acker concludeerde al dat de moskee een zeer negatieve rol speelt in de opvoeding en dat Marokkanen daar ook leren niet om anderen te respecteren.
Dat probleem, onder andere het excessieve geweld van deze groep, kent behalve een islamitische ook een racistische component: Marokkaans geweld tegen niet-Marokkanen. Het zijn niet de Marokkaanse omaatjes die worden overvallen door het tuig. Het zijn geen Marokkaanse meisjes en vrouwen die op straat worden uitgesist, die in zwembaden worden betast en voor hoer worden uitgemaakt. Het zijn niet-Marokkanen en dan voornamelijk autochtonen. Onderzoek van de heer Ferwerda wees jaren geleden al uit dat sterke anti-Nederlandse gevoelens een oorzaak zijn van geweld door Marokkanen. Mohammed Cheppih, die inmiddels speelt voor polderimam, stelde dat negen van de tien jonge moslims Nederlanders haten. De meeste slachtoffers van loverboys zijn autochtone meisjes en de grootste dadergroep heeft een islamitische achtergrond, en is Marokkaans.
De ongebreidelde massa-immigratie en de totaal mislukte integratie als gevolg van de islam, vormen de basis voor dit probleem. De huidige aanpak om dit probleem op te lossen, heeft compleet gefaald. Het jarenlange ‘PvdA-gepamper’ van Marokkanen met belachelijke projecten als ‘boten bouwen in Rabat’, ‘op vakantie gaan met de politie’ of ‘vechtsporten voor criminele Marokkanen’ heeft er niet voor gezorgd dat de ellende is gestopt, integendeel.
Het is nu tijd voor keiharde repressie. De PVV draagt al jaren heel concrete oplossingen aan maar wordt daarbij nooit gesteund door links, de Partij van de Arbeid – als katalysator van de integratieproblemen – voorop. De PVV blijft echter pleiten voor minimumstraffen, huis- en wijkuitzettingen, het stopzetten en maximaal korten van uitkeringen van daders, standaard politie-inzet met honden, avondklokken, mobiele politieposten, groepsaansprakelijkheid en uiteraard denaturalisatie van daders om ze daarna zo snel als mogelijk het land uit te knikkeren.
Voorzitter, ik rond af. We doen een beroep op de minister om de aangedragen oplossingen over te nemen en zo deze enorme ellende eindelijk te stoppen.
Dank u wel.
allerlei maatregelen tegen de Islam voorstelde zoals een Boerkaverbod en
[63]
1.17. Recht op asiel
Islam kent mensen het recht toe het land te verlaten wanneer ze er verdrukt worden. Het precedent hiervoor werd geleverd door Profeet Mohamed zelf, die Mekka verliet toen de machtigste familie van Mekka, een prijs op zijn hoofd gezet hadden omdat ze zijn sociale leer als een bedreiging ervoeren. Deze migratie van Mekka naar Medina, staat in de Islam bekend als de ‘Hijrah’. Het is bij deze Hijrah, en niet bij de geboorte of de dood van Mohamed, dat de Islamitische jaartelling begint, wat het belang ervan nog onderlijnt.
Omgekeerd, heeft de Koran het ook over het opvangen van asielzoekers.
“En als een van de veelgodendienaars bij jou bescherming zoekt, geef hem dan bescherming tot hij het woord van God hoort en laat hem daarna een plaats bereiken waar hij veilig is…” (Koran 9:6)
“Het eerste huis dat voor de mensen werd neergezet is dat in Bakka [dwz. Mekka]; gezegend is het en een leidraad voor de wereldbewoners. Erin zijn duidelijke tekenen; het is de standplaats van Abraham. Wie er binnentreedt is veilig…” (Koran 3:97)
“En toen Wij het huis maakten tot een plaats van samenkomst voor de mensen en een vrijplaats …” (Koran 2:125)
KORAN-NOTITIES
DOOR LINDA BOGAERT
RECHT OP ASIEL
http://www.cie.ugent.be/
bogaert/bogaert13.htm#1.17 ORIGINELE BRON
KORAN-NOTITIES
DOOR LINDA BOGAERT
http://www.cie.ugent.be/
bogaert/bogaert13.htm [68]
”’Oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen in de criminaliteit en de bijstand kost te veel. Niet-westerse immigratie erodeert westerse waarden: gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen, homo’s en hetero’s, vrijheid van meningsuiting en de scheiding van kerk en staat”WIKIPEDIAVOORNEDERLAND/STANDPUNTENORIGINELE BRONWIKIPEDIAVOORNEDERLAND[69]
”
Maar als politicus pleitte u voor een verbod op minaretten, een ban op de boerka, u omschreef de islam als bron van veel kwaad. Was u toen gewoon slecht op de hoogte?
,,Binnen de islam zijn stromingen die geweld legitimeren met het geloof. Neem Boko Haram. Als PVV’er noemde ik het geloof als oorzaak van dat handelen, maar dat is het niet. Ik keek alleen politiek naar het geloof, niet religieus. En ja: dat was polariserend, dat is spijtig achteraf, daar zie ik heus wel mijn rol.”AD
”IK BEN GEEN AIVD MOL EN IK HEB OOK GEEN
ZAK GELD GEHAD
5 FEBRUARI 2019https://www.ad.nl/politiek/ik-
ben-geen-aivd-mol-en-ik-heb- ook-geen-zak-geld-gehad~ a4aa1701/
https://twitter.com/
Gefeliciteerd met je bekering naar de Islam @JoramvKlaveren
De metgezellen (Allah’s tevredenheid zij met hen) antwoordden: “(Jazeker), Allah’s Boodschapper (vrede en zegeningen zij met hem) heeft de boodschap overgebracht.”